Allmänna villkor

IMEX Golvprodukter ägs av IM Sweden EX AB

Org.nr 556810-1058

Moms.nr SE556810105801

GLN.nr 5060268660007

D&B.nr 35-022-6755

Kreditrating AA

 

Priser

Priserna är angivna i SEK exkl. moms men inkl. frakt och emballage om inte något annat avtalas.

Vi förbehåller oss rätten till prisändringar utan varsel vid större förändringar av valutan, fabrikantshöjningar eller andra faktorer utanför vår kontroll.

Prislistan gäller t.o.m 31 december 2020

Vi reserverar oss för ev. tryck- och kalkylfel.

 

Order

Det går bra att maila eller ringa in er order. Vi skickar alltid ett ordererkännande.

Om ni saknar en bekräftelse eller om något verkar fel i bekräftelsen ber vi er omgående kontakta oss 0303 248 244.

Order som inkommer och kan bokas före kl 12 skickar vi vanligtvis samma dag.

 

Beställningsvaror

Beställningsvaror tas hem för kunds räkning mot order.

Frakttillägg kan tillkomma.

 

Leveransvillkor & Leveranstider

Fritt kund om inte något annat avtalas.

Vid leverans till ev arbetsplatsbygge kan frakttillägg tillkomma.

Leveranstid är är vanligtvis 1-3 dagar. Dock kan mottagare välja senare leveransdatum.

IMEX levererar enligt ABM 07.

 

Betalningsvillkor

30 dagar från fakturadatum.

Påminnelseavgift 150 kr.

Lagstadgad dröjsmålsränta 12% debiteras vid utebliven betalning.

 

Betalning

Bankgiro: 5659-9160

IBAN: SE1030000000040101304591

Swift: NDEASESS

Nordea Bank

 

Retur

Returrätt med 80% kreditering av varuvärdet. Kunden står för frakt tillbaka. Gäller endast efter överenskommelse mellan beställande kund och IMEX och enbart artiklar som fortfarande finns i vårt sortiment och för order ej äldre än 6 månader.

Returrätt gäller ej golvbeläggning samt beställningsvaror hemtagna för kunds räkning.

 

Reklamationer

Om något är fel eller saknas i leveransen så meddela oss senast 3 dagar efter mottagen leverans.

Skadat gods reklameras till speditören.  

Om en skada uppstår ber vi er omgående ta kontakt med vår kundservice där ni får en komplett reklamationsblankett som ska fyllas i och returneras till oss.

Vi följer Golvbranschens regler där en oberoende besiktningsman ska genomföra en fullständig dokumenterad undersökning.

Ersättningskrav behandlas utifrån reklamationens slutgiltiga bedömning.

Vi byter ut produkten kostnadsfritt om det efter reklamationshanteringen visar sig vara IMEX ansvar, enligt vår ersättningspolicy.

IMEX är inte ansvarig för defekt och felaktig installation eller tredjeparts arbete som görs på våra kunders vägnar.

IMEX gör inte anspråk på att kunna ge en heltäckande teknisk konsultation på alla olika installationer.

 

Kommunikation

Vi kommunicerar genom e-post eller telefon. Ring gärna oss vid frågor, beställning, förfrågan. Våra svarstider är bara några sekunder.

 

Komma på besök

Du är alltid välkommen att besöka oss i Kungälv (Bilgatan 23, 442 40 Kungälv). Ring en signal. Du kan också besöka oss i Kungsbacka (Energigatan 19, 434 37 Kungsbacka). Ring en dag innan.

 

Öppettider

Huvudkontor och lager har öppet Måndag-Fredag 7.00-16.30. Kontor i Kungsbacka är bara bemannat några få dagar i veckan 7.00-16.30. 

Läs här om vår GDPR.

Din golvpartner.

Kundsupport

Göteborg

Bilgatan 23

442 40 Kungälv

Kungsbacka

Energigatan 19

434 37 Kungsbacka

GOD KREDITVÄRDIGHET

  • Black LinkedIn Icon
  • Black YouTube Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon

©2020 IMEX Golvprodukter | IMEX Sweden Flooring Products | Org.nr 556810-1058